подобряване на паметта и концентрацията

Храни за подобряване на паметта и концентрацията

Ако се питате какво общо има храната, която консумирате, с функцията на мозъка – отговорът е много! Всеизвестен факт е, че от храната зависи начинът, по който изглеждаме и се чувстваме, но учените започват да намират все повече доказателства за ефекта от храната върху сивото вещество.

Храносмилателната система държи имунния отговор и възпалението под контрол. Освен това хормоните в храносмилателния тракт, които отиват към мозъка, влияят на когнитивните способности като разбиране и обработване на нова информация и съдействат за поддържане на концентрацията.

Храни, които съдействат за подобряване на паметта и концентрацията

Храните, които са богати на антиоксиданти, полезни мазнини, витамини и минерали, осигуряват необходимата енергия и предпазват от заболявания на мозъка. Затова, когато даваме на тялото си качествена, пълноценна храна, полезна както за храносмилателната система, така и за мозъка, ние всъщност подобряваме и функцията на мозъка.

Кои са най-полезните храни за мозъка?

  • Авокадо – въпреки че някои хора не го смятат за толкова полезно заради високото съдържание на мазнини, е важно да се отбележи, че този зелен плод съдържа само полезни мононенаситени мазнини, които поддържат нивата на кръвна захар в норма и правят кожата сияйна. Освен това сред всички плодове, авокадото има най-високо съдържание на протеин и най-ниско съдържание на захар.
    Авокадото е богато на витамин К и фолиева киселина, които предотвратяват образуването на кръвни съсиреци в мозъка и подобряват когнитивната му функция, особено паметта и концентрацията.
  • Боровинки – доказателство за това, че хубавите неща идват в малки опаковки. Боровинките се отличават с множество здравословни ползи. Като за начало, този плод е една от най-богатите на антиоксиданти храни, познати на човечеството. В тях се съдържат витамин C, витамин K и фибри. Поради високото количество галова киселина, боровинките защитават мозъка от дегенерация и предпазват от стрес.
  • Яйчен жълтък – въпреки че им се носи лоша слава заради високото съдържание на холестерол и години наред се препоръчва да се ограничи тяхната консумация, дойде време да се отбележат и техните положителни свойства. Жълтъците съдържат големи количества холин (водоразтворимо хранително вещество), който съдейства за развитие на мозъка на плода при бременни жени.

За подобряване на паметта и концентрацията може да се доверите на още едно изпитано средство – Гинко билоба

За правилното функциониране на мозъка, освен качествената храна, е важно и доброто кръвооросяване. Ентан/Entan® е природен продукт, който действа благоприятно на цялото съдово дърво – артерии, вени, капиляри, лимфни съдове. Действието му се дължи на положителния ефект от екстракта от листа на Гинко билоба и проантоцианидин, които имат изключително позитивен ефект върху кръвоносната система. Ентан подобрява микроциркулацията, с което се повишава количеството кислород и до мозъка достигат ценни хранителни вещества.

Колко полезна беше тази публикация?

Кликнете върху звезда, за да оцените публикацията!

Среден рейтинг / 5. Брой гласове:

Не пропускайте полезни статии

Последвайте ни във фейсбук!

Съжаляваме, че тази публикация не Ви е била полезна!

Бихме могли да подобрим тази публикация. Също така, вашето мнение ще окаже влияние върху бъдещи публикации.

borola
Сподели с приятели в ...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email
Print this page
Print

Няма коментар

20

Коментари

avatar