подобряване на паметта и концентрацията

Храни за подобряване на паметта и концентрацията

0
(0)

Ако се питате какво общо има храната, която консумирате, с функцията на мозъка – отговорът е много! Всеизвестен факт е, че от храната зависи начинът, по който изглеждаме и се чувстваме, но учените започват да намират все повече доказателства за ефекта от храната върху сивото вещество.

Храносмилателната система държи имунния отговор и възпалението под контрол. Освен това хормоните в храносмилателния тракт, които отиват към мозъка, влияят на когнитивните способности като разбиране и обработване на нова информация и съдействат за поддържане на концентрацията.

Храни, които съдействат за подобряване на паметта и концентрацията

Храните, които са богати на антиоксиданти, полезни мазнини, витамини и минерали, осигуряват необходимата енергия и предпазват от заболявания на мозъка. Затова, когато даваме на тялото си качествена, пълноценна храна, полезна както за храносмилателната система, така и за мозъка, ние всъщност подобряваме и функцията на мозъка.

Кои са най-полезните храни за мозъка?

  • Авокадо – въпреки че някои хора не го смятат за толкова полезно заради високото съдържание на мазнини, е важно да се отбележи, че този зелен плод съдържа само полезни мононенаситени мазнини, които поддържат нивата на кръвна захар в норма и правят кожата сияйна. Освен това сред всички плодове, авокадото има най-високо съдържание на протеин и най-ниско съдържание на захар.
    Авокадото е богато на витамин К и фолиева киселина, които предотвратяват образуването на кръвни съсиреци в мозъка и подобряват когнитивната му функция, особено паметта и концентрацията.
  • Боровинки – доказателство за това, че хубавите неща идват в малки опаковки. Боровинките се отличават с множество здравословни ползи. Като за начало, този плод е една от най-богатите на антиоксиданти храни, познати на човечеството. В тях се съдържат витамин C, витамин K и фибри. Поради високото количество галова киселина, боровинките защитават мозъка от дегенерация и предпазват от стрес.
  • Яйчен жълтък – въпреки че им се носи лоша слава заради високото съдържание на холестерол и години наред се препоръчва да се ограничи тяхната консумация, дойде време да се отбележат и техните положителни свойства. Жълтъците съдържат големи количества холин (водоразтворимо хранително вещество), който съдейства за развитие на мозъка на плода при бременни жени.

За подобряване на паметта и концентрацията може да се доверите на още едно изпитано средство – Гинко билоба

За правилното функциониране на мозъка, освен качествената храна, е важно и доброто кръвооросяване. Ентан/Entan® е природен продукт, който действа благоприятно на цялото съдово дърво – артерии, вени, капиляри, лимфни съдове. Действието му се дължи на положителния ефект от екстракта от листа на Гинко билоба и проантоцианидин, които имат изключително позитивен ефект върху кръвоносната система. Ентан подобрява микроциркулацията, с което се повишава количеството кислород и до мозъка достигат ценни хранителни вещества.

Колко полезна беше тази публикация?

Кликнете върху звезда, за да оцените публикацията!

Среден рейтинг 0 / 5. Брой гласове: 0

Няма гласували! Бъди първият, който ще оцени тази публикация.

Не пропускайте полезни статии

Последвайте ни във фейсбук!

Съжаляваме, че тази публикация не Ви е била полезна!

Бихме могли да подобрим тази публикация. Също така, вашето мнение ще окаже влияние върху бъдещи публикации.

Ако желаете, споделете с нас какво не Ви допадна в публикацията.

borola

Няма коментар

20