упражнения за оросяване на мозъка

Упражнения за оросяване на мозъка – нека са аеробни!

Учени от университета Ню Мексико Хайлендс в Лас Вегас, САЩ, са категорични, че най-ефективните упражнения за оросяване на мозъка са аеробните. Узнайте как са достигнали до заключението и по какъв начин да се увеличи позитивният ефект от тренировката върху мозъчното кръвообращение.

Как изследователите откриват ползата от аеробните упражнения за оросяване на мозъка?

Американските учени достигат до извода, след като измерват скоростта на кръвния поток към двете полукълба на мозъка на 12 доброволци в добро здравословно състояние. Стойностите са изчислени, докато участниците се движат със скорост 1 m/s и докато са в покой. Изследването е извършено с ултразвукови неинвазивни методи. С тяхна помощ прецизно са измерени диаметъра на артериите и скоростта на каротидния кръвоток.

Резултатите от сравнителния анализ показват, че когато участниците се движат, оросяването на мозъка е значително по-добро, отколкото докато стоят неподвижни

„В основата на това стоят вълните, образувани в резултат на натиска, който стъпалото упражнява върху земята при ходене или бягане. Те преминават през артериите в посока, обратна на кръвния поток. Синхронизират се със сърдечния и двигателния ритъм, и подобряват оросяването на мозъка“, разкриват учените.

Последващи изследвания доказват, че въпреки че натискът на стъпалото върху земята при ходене е доста по-малък, отколкото при бягане, той е напълно достатъчен, за да се увеличи кръвотокът към мозъка. „Това откритие е от огромна важност. То може да помогне да се предотвратят редица тежки патологии, дължащи се на ограничен кръвоток към мозъка“, единодушни са изследователите. Те отбелязват още, че ходенето допринася повече за доброто оросяване на мозъка от колоезденето. Причината е, че стъпалото оказва по-голям натиск при съприкосновение със земята, отколкото при натискане на педала на велосипеда. Авторът на проучването, проф. Ърнест Грийн, разяснява, че броят стъпки за минута, направени при бързо темпо на ходене, е около 120. Това почти се припокрива със сърдечния ритъм.

По какъв начин да се подобри ефектът от аеробните упражнения за оросяване на мозъка?

Видни български специалисти препоръчват позитивният ефект, който аеробните упражнения оказват върху оросяването на мозъка, да се увеличи многократно с универсалния съдов протектор Ентан/Entan®. Този изцяло природен продукт значително повишава кръвотока към най-сложно устроения орган на централната нервна система. Това е възможно благодарение на пълната и рационална комбинация от биофлавоноиди, които доставя на организма. Всяка растителна капсула на Ентан съчетава силата на биофлавоноидните съединения, извлечени от листата на Гинко билоба, и на най-мощния известен на човечеството антиоксидант – проантоцианидин.

Веществата в екстрактите от Гинко билоба (флавон гликозиди, терпин лактони) подобряват микроциркулацията. Така се повишава количеството на кислород и хранителни вещества в мозъка. Проантоцианидинът, който е производен на флавоноидите, увеличава устойчивостта на кръвоносните съдове, като заздравява колагена и еластина в тях.
За постигане на оптимални резултати Ентан се прилага продължително време по 1 капсула до 3 пъти дневно, след хранене. Дълговременната употреба не крие риск за здравето, тъй като Ентан е 100% естествен продукт. Подходящ е за вегетарианци и вегани.

borola
Сподели с приятели в ...Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
0Email this to someone
email
Print this page
Print

Няма коментар

19

Коментари

avatar