разсеяност и липса на концентрация

Добри практики при разсеяност и липса на концентрация

На всички ни се е случвало в някакъв етап от живота да имаме моменти на разсеяност, трудна концентрация, забавен мисловен процес, невъзможност да свържем определени имена с познати лица или да си припомним графици и телефонни номера.

В такива моменти често посягаме към стимуланти на паметта и концентрацията като кафе и сладки храни (например шоколад) в отчаян опит да си възвърнем добрата концентрация и да подобрим мисловния процес.

Причини за разсеяност и липса на концентрация

Сред основните причини за разсеяност и липса на концентрация са различни заболявания на кръвоносните съдове. Намалената умствена функция обикновено се случва на хората, след като навършат 40 години, но това не означава, че е един необратим процес и не може да му се въздейства.

Как да подобрим състояния като разсеяност и липса на концентрация?

Голяма част от проблемите с кръвообращението могат да бъдат подобрени чрез правилен подход и подходяща допълваща програма. Добрата новина в случая е, че може отново да възстановите умствената си мощ и да засилите способността си да се концентрирате повече от всякога.

Това, което може да направите, за да предотвратите подобни състояния, е редовно да „тренирате“ мозъка си. Колкото повече мозъчни упражнения правите, толкова по-добре ще работи този важен орган. Никога не е късно да започнете да го тренирате – независимо дали сте на 20 или на 60 години – винаги е подходящ момент!

Най-добрите практики при разсеяност и липса на концентрация

Мисловна медитация

Редица клинични проучвания доказват ползата от медитацията върху паметта и концентрацията. Необходими са минимум 20 минути на ден и пълна концентрация върху дишането.

Достатъчно количество качествен сън

Добрият сън е важен фактор за много функции в организма, но също толкова важен е и за подобряване на концентрацията.

Подходящ хранителен режим

Подходящият хранителен режим в комбинация с мозъчни упражнения редуцират нивата на стрес и изчистват токсините в мозъка. Така се съдейства за възстановяване на правилното му функциониране и подобряване на кръвооросяването.

Намаляване нивата на стрес

Изследователи от университета в Станфорд са открили, че само след две седмици излагане на стрес и завишени нива на хормона на стреса – кортизол, комуникацията между невроните започва да отслабва. Добрата новина е, че овладяването на стреса възстановява отново функцията им.

Чай от мента

Изследвания доказват, че аромата на чай от мента може да повиши бдителността и настроението. Освен чаша освежаващ чай от мента, може да си капнете капка масло от мента върху кожата. Ароматът действа доста ободряващо на всички сетива.

Антиоксиданти

Не пропускайте да включите достатъчно количество антиоксиданти чрез диетата си и особено чрез храни, които съдържат големи дози витамин А, C, Е, селен и цинк. Те успешно неутрализират свободните радикали – токсични молекули, формирани в нормалния процес на метаболизма и от токсините, които навлизат в организма ни чрез външни източници.

Силата на Гинко билоба при разсеяност и липса на концентрация

Въпреки че на фармацевтичния пазар се предлагат много продукти, които съдържат Гинко билоба, Ентан/Entan® е единствен по рода си изцяло природен продукт, който се грижи за цялата съдова система в организма. Освен това Ентан е и чудесен стимулатор на паметта, тъй като при продължителен прием подобрява кръвооросяването на мозъка. Ентан съдържа стандартизиран екстракт от листата на Гинко билоба и проантоцианидин – най-мощният познат на човечеството антиоксидант.

Колко полезна беше тази публикация?

Кликнете върху звезда, за да оцените публикацията!

Среден рейтинг / 5. Брой гласове:

Не пропускайте полезни статии

Последвайте ни във фейсбук!

Съжаляваме, че тази публикация не Ви е била полезна!

Бихме могли да подобрим тази публикация. Също така, вашето мнение ще окаже влияние върху бъдещи публикации.

borola
Сподели с приятели в ...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email
Print this page
Print

Няма коментар

15

Коментари

avatar