тренировки кръвно налягане

Тренировки за овладяване на високо кръвно налягане

5
(2)

Рискът от високо кръвно налягане нараства драстично с възрастта, но редовното практикуване на тренировки значително намалява опасността от развитие на състоянието. В случай, че вече имате хипертония, физическата активност е отличен метод за упражняване на контрол по немедикаментозен начин. В следващите редове споделяме повече за ползите от движението за сърдечното здраве.

Ползи от физическата активност за кръвното налягане

Редовното практикуване на физическа активност укрепва сърдечния мускул и улеснява изпомпването на кръв. В резултатът натискът върху кръвоносните съдове намалява и стойностите на кръвното налягане се понижават. Нормалните му нива са под 120 mm Hg за горната граница (систолно налягане) и под 80 mm Hg за долната граница (диастолно налягане). Включването на двигателни активности в ежедневието може да намали както горната, така и долната стойност на кръвното налягане.

Проучвания показват приблизителен спад от 3-6 mm Hg за систолното налягане и 4-12 mm Hg за диастолното.

Упражненията също така улесняват поддържането на килограмите в норма, което е важна стъпка в контрола на кръвното налягане. Доказано е, че при хора с наднормено тегло, дори свалянето на 2-3 килограма се отразява благоприятно за превенция и овладяване на хипертония.

Полезни препоръки за тренировки срещу високо кръвно налягане

Най-важният съвет, който експертите дават е да бъдете редовни в тренировъчния режим. Ползите от спорта върху сърдечното здраве не са моментални. За да се повлияе кръвното налягане от двигателната активност, са необходими от 1 до 3 месеца, а положителният ефект се запазва само ако продължите с редовните упражнения. Добре е да отделяте около 150 минути на седмица за тренировки с умерен интензитет. За начинаещите е от първостепенно значение да започнат с постепенни натоварвания, съобразени с индивидуалната физическа подготовка. Счита се, че комбинацията от аеробни и силови тренировки се отразява най-добре върху сърдечното здраве. Подходящи активности са бързо ходене, джогинг, колоездене, плуване и танцувални тренировки.

В някои случаи е необходимо да се консултирате с лекар преди да започнете тренировъчен режим. Такива са наличието на:

  • Хронични заболявания като диабет, сърдечно-съдова или белодробна болест
  • Висок холестерол
  • Усещане на болка или дискомфорт по време на тренировка

Към физическата активност добавете прием на изцяло природен продукт за здрави съдове и добро кръвообращение

Ентан/Entan® е универсален съдов протектор за цялостна защита на съдовото дърво (артерии, вени, капиляри, лимфни съдове). Редовният прием на този изцяло природен продукт помага за поддържане на кръвоносните съдове в добро състояние. Този ефект се постига благодарение на рационалната комбинация от естествени биофлавоноиди – проантоцианидин, флавон гликозиди и терпин лактони. Съставките работят в пълна синергия и са съчетани, така че взаимно допълват и подсилват ефекта си. Иновативната фармацевтична форма – растителни капсули (VGcaps), осигурява пълно усвояване от организма, не дразни стомаха и прави продукта подходящ за прием от вегани и вегетарианци. Няма данни за противопоказания, дори и при продължителна употреба. Може да закупите от аптеките в страната и от сайта на онлайн магазин МоМо – www.momo.bg.Поръчка на ЕнтанПоръчка на Ентан

Колко полезна беше тази публикация?

Кликнете върху звезда, за да оцените публикацията!

Среден рейтинг 5 / 5. Брой гласове: 2

Няма гласували! Бъди първият, който ще оцени тази публикация.

Не пропускайте полезни статии

Последвайте ни във фейсбук!

Съжаляваме, че тази публикация не Ви е била полезна!

Бихме могли да подобрим тази публикация. Също така, вашето мнение ще окаже влияние върху бъдещи публикации.

Ако желаете, споделете с нас какво не Ви допадна в публикацията.

borola
АбонаментАбониране за най-новите публикации
Въпроси и отговориВъпроси и отговори
3
x
До 26% намаление на ЕНТАН