диабетна ретинопатия

Диабетна ретинопатия – методи за ефективна превенция

С термина „диабетна ретинопатия“ се означава едно от най-тежките усложнения на захарния диабет, характеризиращо се най-напред с уреждане на малките кръвоносни съдове на очното дъно, а впоследствие и на ретината. Последиците от нарушената микроциркулация са прогресивно намаляване на зрението и слепота. За щастие в 90% от случаите опасността от развитие на коварното заболяване може да се намали или да се забави неговата прогресия. Как ще разберете в следващите редове.

Съвети за предпазване от диабетна ретинопатия

Специалистите приканват пациентите с диабет – основни „жертви“ на диабетната ретинопатия, да следват следните
правила, за да се предпазят ефективно от заболяването на ретината:

Поддържане на нормални нива на кръвната захар

Когато количеството на глюкоза в кръвта е твърде високо, малките кръвоносни съдове в очите – капилярите, се увреждат. Ето защо поддържането на нормални стойности на кръвната захар е основен приоритет за диабетно болните. Това коства известни усилия в началото, но старанието си заслужава, тъй като води до облекчаване състоянието на пациента и предотвратява увреждането не само на очите, но и на редица вътрешни органи (сърце, бъбреци и др.)

Спазване на подходящ хранителен режим

Строгото придържане към здравословно ежедневно меню е от съществено важност за предпазване от диабетна ретинопатия. Диетата допринася за активиране функциите на задстомашната жлеза (панкреаса) и нормализиране на въглехидратната обмяна. Препоръчително е на трапезата на диабетиците да присъстват изобилие от зеленчуци. Необходимо е консумацията на тестени произведения, млечни продукти и зърнени храни да се ограничи. Приемът на захар трябва да се преустанови.

Увеличаване на физическата активност

Включването на спорт в ежедневната рутина е мощно оръжие срещу диабетна ретинопатия. Спортните дейности подобряват контрола на глюкозата и предпазват стената на кръвоносните съдове от увреждане. Доказано благотворен ефект оказват аеробните упражнения. За да извлекат максимални ползи от тях, е добре пациентите да ги практикуват най-малко 150 минути на седмица. Преди да започнат с тренировките обаче, диабетиците непременно трябва да се консултират с лекуващия си лекар.

Редовни очни прегледи

Посещението при офталмолог веднъж годишно е задължително за пациентите с диабет, които както казахме, са най-уязвими от поява на диабетна ретинопатия. Ранното установяване на изменения в ретината значително може да забави прогресията на заболяването. Експертите напомнят, че лицата с наскоро диагностициран захарен диабет и онези, които са с фамилна обремененост трябва да провеждат още по-често профилактични прегледи на очите – на всеки 2-4 месеца.

Прием на съдово-протективни продукти

Използването на съдово-протективни средства е наложително за хората, които са изложени на висока опасност от развитие на диабетна ретинопатия. Предприемането на тази мярка се налага, защото това е най-сигурният начин за подобряване състоянието на кръвоносните съдове в окото.

Практиката показва, че универсалният съдов протектор Ентан/Entan® е единственият разумен избор при хората с диабет. Доказано безопасен и с отлична поносимост дори при дълговременна употреба, този природен продукт доставя на организма пълна и рационална комбинация от биофлавоноиди – растителни съединения, които подобряват здравето на кръвоносните съдове. Всяка растителна капсула на Ентан съчетава силата на екстракт от листа на Гинко билоба (флавон гликозиди и терпин лактони) и проантоцианидин. Действайки в пълен синхрон и допълвайки ефекта си, активните съставки способстват за укрепване и заздравяване на кръвоносните съдове и подобряват микроциркулацията в областта на ретината. В резултат рискът от диабетна ретинопатия значително намалява и очите са защитени. За постигане на оптимален резултат се препоръчва Ентан да се приема продължително време по 1 растителна капсула до 3 пъти дневно, след хранене. Ентан не съдържа изкуствени оцветители и консерванти и е икономически изгоден.

borola
Сподели с приятели в ...Share on Facebook
Facebook
16Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
0Email this to someone
email
Print this page
Print

Няма коментари

14

Публикувайте коментар